pátek 20. dubna 2018

Soutok Labe a Vltavy

Včera jsem musela pracovně na delší cestu, než u mě bývá zvykem. 200 kilometrů tam a 200 zpět. Přiznám se, že se mi moc nechtělo. Představa toho, že budu sedět 5 hodin v autě....no znáte to. Ale nakonec to byl opravdu povedený den. To počasí, místa, která neznám......hmmmm, nádhera.
 
V polovině cesty jsme projížděli Mělníkem. Už jsem jím jela několikrát, ale poprvé jsme zastavili. Čas nás sice trochu tlačil, nemohli jsme se zdržet víc jak půl hodiny, ale i to stálo za to. Každopádně vím, že si Mělník připíšu na seznam míst, která bych si chtěla prohlédnout. 

Soutok Labe a Vltavy. Až ikonické místo.....Pro toho, kdo nezná: na fotce uprostřed je se zdymadlem  kanál Vltavy, vedle něj Vltava samotná. A Labe je vidět jen kousek vlevo, částečně ho zakrývá cesta se zábradlím.



 Viděli jsme pouze malý kousek města okolo soutoku. Byl tam božský klid. Sluníčko vyhřívalo svah s vinohradem nad řekami, opíralo se do kamenných zdí....










Z vyhlídky nad soutokem je vidět i Říp. Zapisuji si další místo pro výlet :) . Ten seznam už bude pěkně dlouhý.  Je to tím, že zřejmě málo cestujeme a nebo tím, že máme tak nádhernou zem a v ní tolik míst, která stojí za to vidět? Čím jsem starší, tím jsem snad sentimentálnější. Normálně se nad tou krásou umím dojmout. Víc se dívám okolo sebe a tím víc tu nádheru vidím. Prostě se umím kochat. Připadám si jako pan Hrušínský ve filmu Vesničko má, středisková:
" Vy jste se zase kochal, že jo, pane doktore?"
Snad jen ta nehoda mne nepotká :)


Užívejte si nádherné jarní počasí.
Petra


22 komentářů:

  1. Petulko, jako obvykle super poctenicko a krasne fotky ! Ano, Melnik je moc hezke mesto a hlavne pohled na soutok nasich nejvetsich rek je fascinujici. Taky jsem kdysi stala nahore oprena o zabradli a hodinu zirala na tu krasu ��.
    Dekuji za obnoveni vzpominek.
    Mej se moc krasne a preji jeste hodne takovych uzasnych mist, i kdyz ted to byl spis takovy"rychlovylet".
    Milana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Mili, člověk by ten tam mohl stát hodiny....naprosto úžasné.
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  2. Péti, ty jsi byla u nás? Přesně tahle místa jsem už několikrát fotila. Je tu krásně. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, vidíš, já ani netušila, že je ta tvá vesnička u Mělníka :) Máte to tam opravdu moc krásné!!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Peti, chápu, ale v poslední době se při řízení opravdu kochat nedá! Ale když sedíš na terase zámku v Mělniku a popíjíš místní Ludmilu, to je jiná... Před pár lety se mi poštěstilo a chci se tam vrátit! I s panem hrabětem jsem se pozdravili...
    Je tam krásně!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak, Helenko, člověk, když řídí, nic jiného dělat už nemůže. My byli včera na cestu dva, tak i kochání bylo na střídačku :)
      A když zastavíme....paráda!
      My si nic v Mělníku nedali, nebyl čas...snad příště.
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  4. Peti sice dlouhou,ale nádhernou cestu jsi měla.
    Mělník je pro mne neznámý,ale je tam podle tvých krásných fotek moc pěkně.
    Krásný víkend ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je Zdeni v naší malé zemičce míst, kde jsme ještě nebyli, vid? Nám toho chybí na seznamu hodně. Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  5. Peti, maminka si mne odnášela z tamní porodnice. Párkrát jsme se v Mělníku byli podívat. Nejen soutok je krásný.
    Hezký víkend. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže rodačka? 🙂 Máš krásné rodné město.
      Jani, měj se hezky, Petra

      Vymazat
  6. Tohle okolí kolem Řípu mám naježděné, jezdím tudy do Prahy za dcerou, která tam bydlí.
    Kochala bych se strašně ráda, ale na dálnici by mne to mohlo stát život.
    Máš pravdu, máme tu krásně, zemičku malou, ale kouzelnou.
    Přeji pěkný a pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, já si na to kochání taky raději zastavim. Za volantem to opravdu nejde....
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  7. Pěkné fotky. A taky to má tak, že seznam míst, kam bych se chtěla podívat, se spíš prodlužuje než zkracuje (a podíl na tom má i čtení blogů ;-))

    OdpovědětVymazat
  8. Stáni, přesně tak. Blogy ostatních jsou hodně inspirativní ☺ A je to fajn, člověk objeví místa, která by mu jinak zůstala skrytá.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Petro, taky se kochám, často a ráda...a věř, že v té naší malé zemičce máme krásně.Objela jsem už zemí dost, ale u nás je vážně nejlíp.
    Máme tu krom víc usmívajících se lidiček a moře, skoro vážně všechno...
    Ale Mělník a soutok, ten jsem taky neviděla, takže moc děkuji za výlet a krásné fotky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu v tom, že úsměvy moc češi oproti jiným národům nerozdávame. Je to škoda.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  10. Vím, kde se stýká, tam u Mělníka tok řeky Labe s Vltavou...... písničku znám, ale v reálu této krajiny jsem nikdy nebyla. Ano, je u nás krásně a je tady tolik míst, která stojí návštěvu. Někdy jsou to jen ,,místečka" a člověku je tam doslova blaze na duši.
    Díky za krásné fotky a měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu! I já mám ta "svá místečka".
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  11. Peťo, krásné místo a nádherné fotky. Také se ráda kochám a je stále čím. A jak stárnu, i já jsem sentimentálnější a dojímám se nad maličkostmi. A i maličkosti mi dělají obrovskou radost.
    Přeji Ti krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Dášo, že nejsem jediná. Děti na mne občas koukají soucitně, jako že "už to maminku zase bere", když jihnu nad krásou naší krajiny. Ale oni k tomu jednou taky dojdou.... ☺
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  12. Mělník neznám. Vždy jen projíždíme, nikdy se nezastavíme.
    Krásné fotografie!
    Hezkou neděli, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to měli, Dý, zrovna tak. Ale někdy tam zkus zastavit. Stojí to za to.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra